Dagens NO NO

Dagens lärdom låter väl ungefär såhär :

- Spring inte med en tajt åtsittande (tung) viktväst om du har en tröja med dragkedja under, jäääääklar vad sår och skav jag har nu. Självklart så var jag för envis som vanligt för att stanna och springa hem när jag kände att det började skava, utan tänkte "att det är ändå inte så långt kvar"..

Förutom det (och skoskav, dags att köpa nya dojjor med..) så gick löpturen super!! Jättehärligt väder och trots tung last så kändes benen skapligt lätta! 
Jag är absolut ingen snabb löpare, och särskilt inte när jag har västen på mig (sprang idag 20km på ca 2h 7min). Men det har aldrig riktigt varit mitt mål heller. Det är ju liksom långdistans som jag vill hålla på med, det är inom det som jag känner (om man får säga så om sig själv hehe) att jag har talang. Det känns som att jag bokstavligen kan springa hur långt som helst när jag kmr in i mitt lunk. Sedan har jag läst att det är snabb passen och intervallerna sliter mer på kroppen och att lugna långpass ska vara skonsammare. Och att det är antalet mil som räknas om man vill springa maraton och ultra lopp, det gäller att samla på sig så många som möjligt och helst då och då lägga upp långpassen två dagar i rad. 

Sedan är det ju även här precis som inom ridningen, det finns hundra olika "teorier" och sätt att lägga upp sin träning :) 
Man får helt enkelt hitta sin egen väg. 

Imorgon så ringer kl på 05.40, kl 06 rullar bilen ut från gården och mot Olstorps motioncentrum med grannen! Har blivit utmanad på 7km löpning, så imorgon hoppas jag att jag får upp lite fart ;)


| | Kommentera |
Upp