En ofrivillig vila

Idag så är det andra dagen i rad som jag har tvingats tygla mig själv och skippa löpardojjorna pga extrem heshet och nu även hosta.
Trist då jag var väldigt taggad över den nya träningsplanen som jag tänkt mig. 
Har ju en hel del olika mål att träna inför nu, bla, Vansbro simmet (3km och en del av den svenska klassikern), helagsmaraton (sägs vara Sveriges tuffaste...), lindingö loppet (en del av den svenska klassikern) och sedan toppförsöket till Lobuche Peak.
Allt detta är förlagt inom 5månader, så nu gäller det att tänka smart och allsidig träning.
Jag måste nog slopa idén som jag kört på senaste året, som har gått ut på att endast fokusera på löpningen.

Jag är riktigt peppad inför alla målen och det ska bli sjukt kul att sätta igång träningen ordentligt nu! (eller...ordentligt kanske lät fel med tanke på att jag senaste året sprungit 6-10mil/v, låt mig omformulera mig och säga att det ska bli sjukt kul att börja träna mer målmedvetet!)


Direkt efter jobbet idag så var jag bjuden på grill hos grannarna, har sedan ägnat kvällen åt att hjälpa de flytta tvärs över "gatan". En mysig valborg, spenderad med fina vänner :) 

| | Kommentera |
Upp