Officiellt

Nu är det officiellt att lördagen den 24e september så återförenas jag med Nepal! 
Kan knappt bärga mig, den här gången har jag "mer kött på benen", och vet bättre hur och vad jag ska packa. 
En 22 dagars resa där den största delen av tiden spenderas i bergen med folk jag inte känner, vilket äventyr det kommer bli! Det är galet vad man växer som person, när man ser hur mkt man faktiskt vågar och klarar av.

Detta ska firas med en planerad 20km runda (med en 5 kilos viktväst på mig).

Min viktväst kmr ifrån XXL (299kr) och har en maxvikt på 5kg.. Det gäller att vänja kroppen långsamt vid dessa och lägga på väldigt lite vikt i taget då det är lätt att få överbelastnings skador! Jag har tränat med min i.. 8-9 månader nu? Och har tagit det väldigt lugnt. Max 1-2 pass i veckan. Nu överväger jag dock att köpa en med mer vikter på, särskilt med tanke på hur mkt jag ska bära vikt jag ska bära under stor fysiskt påfrestning i Nepal.. :)


| |
Upp